Bloggarkiv

onsdag 18 april 2012

Mat mitt på dagen, kan det va nått?


Idag blev det faktiskt Lunch, rentav i "tid". Och jag var hungrig, något som jag inte vanligtvis är numera.
Men det skyller jag på att jag tidigare under veckan legat på 22 och 18gr. Kolhydrater vilket jag tycker är för högt.

Dagens lunch blev 190 gr. korv ifrån Lidl (som har helt okej korvar med ca 1 gr kolhydrat/100 gram i sitt sortiment. Till det 70 gram Ost, Boxholms Chiliost (gud va go den är!).

Nu har jag totalt petat i mig ungefär 1000 (Mkt. grädde i kaffet idag) av de 1800 kalorier jag vill ligga på per dag. Så det finns fortfarande utrymme för en riktigt rejäl middag ikväll. Lär näppeligen lägga mig hungrig! Vilket är underbart eftersom alla andra Dieter jag provat har slutat med svidande, krampande hungerkänslor framåt kvällstimmarna. På så vis är LCHF helt underbart då man slipper (för det mesta) att vara hungrig.

Nu efter 9-10 veckor med LCHF har jag också börjat känna skillnad på "va lite sugen" och "hungrig". Och jag kan garantera att "hungrig" kommer mycket mer sällan än vad man kan tro.

Blodsocker efter mat : 4,8
Protein 281 gram
Kolhydrater 2,2 gram
Fett 154 gram

Ska bli kul att se totalen iafton. Får nog bli karrékotletter med kryddsmör. Smaskigt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar