Bloggarkiv

lördag 21 april 2012

Ut och hälsa på gamla arbetskamrater...

...blev det idag. Måste erkänna att jag faktiskt kan sakna mitt gamla jobb lite emellanåt. Det här med stämningen som finns på en bra Marknad. Säljare som pratar om sina varor, folk som skojjar, ungar som driver en till vansinne och allmänt härliga "folkfestvibbar".... Fast jag vill ändå inte riktigt tillbaka. Stress, jagande, arbete 24 tim. om dygnet...

Det är väldigt praktiskt att käka LCHF och vara iväg en dag dock. Dels så finns det mesta alltid tillgängligt och dels behöver man inte plocka med sig en hel matlåda fylld med prylar.
Innan jag åkte iväg imorse åkte 100 gr Boxholm Chiliost in i nyllet ihop med Gol Chorizo (75gr).
På det stod jag mig enkelt och lätt fram till ettiden då 3 grillade korvar slank ner (nej, inget bröd och ingen senap eller ketchup). Lite låg fettkvot på korven men det fick duga. Och dessutom blev jag bjuden på den *snälla gamla arb. kamrater* Så det är dumt att klaga!

Senare på kvällen kände jag mig hungrig på riktigt så det fick bli två rejäla skivor karré, en stekt tomat och lite bea-sås till det.

Protein : 164
Kolhydrat 13,8 (tomatens "fel")
Fett : 179
Totalt 2300 Kalorier.
Bryr mig inte så mycket om att kalorierna drog iväg lite idag eftersom jag hållt igång och rört på mig ganska mycket så jag räknar med ungefär "2000" netto-kalorier nånting. Helt okej!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar