Bloggarkiv

söndag 12 augusti 2012

Min ursäkt att motionera.


Läste en artikel från mars månad på LCHF.se som byggde på något som Livsmedelsföretagen hade skrivit. (www.li.se) (alltså en intresseorganisation för dem som producerar och säljer livsmedel)

Enligt dem har försäljningen gentemot (statistik byggd på sålda produkter i handeln) kolhydratsnåla
produkter givit att "feta/naturliga livsmedel" stigit till den grad så att 40% av befolkningen nu äter "kolhydratsreducerat".  Vilket naturligtvis ger att dom kommer producera ännu mer, naturligare, tillsatsfriare produkter för att tjäna pengar. Win-Win situation?
Dom är ju inte "moder theresa" allihopa utan kommer ju självklart puscha ut det som går att sälja, har bäst marginal och populariserar deras respektive varumärke.

Vad resultatet kommer bli?

Tja.. antigen blir vi friskast i hela världen eller så kommer vi alla dö i en massiv grupphjärtattack om några år. Vad tror du? =)

Själv tar jag mig en kopp kaffe med en klick smör i och vispar ihop.
Vad jag tror får ni själva komma till egen slutsats om. ;)

Frågan har dykt upp vad jag vägde innan jag började och vad jag väger nu.
Tänker inte riktigt avslöja det ännu.
Vill ge detta ett helt år innan jag berättar det.
Varför?
Nja, lite är väl faktiskt "skam" över den vikt man haft och hur mkt. man ff. väger! *erkänna* Även om jag mer och mer ser den
fettman jag har/haft som ett sjukdomstillstånd och inte något jag riktigt personligen styrde över.
Men ändå har jag ju haft ett personligt ansvar över skiten jag tryckte in i prat-hålet stup i kvarten dagarna i ända. Så det är en liten komplex mental grej de där med att inte vilja berätta.

Latmasken på bild äter inte LCHF.
Slutsatser på det? ;)
Vet.. att inte ha styrka nog att berätta alla detaljer kanske gör mig till en dålig människa?
Kommer säkert brinna i helvetet ändå.
Och akta er, har ni otur får ni stå brevid och skyffla kol!

Men dit hoppas jag det kommer dröja några år till, iallafall eftersom jag sakta men säkert får en mycket mer hälsosam kropp.

Med den numera så populära tesen att "motion ger inte viktminskning utan ökar aptiten" ringandes i huvudet ska jag vara trotsig och ge mig ut en sväng i motionsspåret. (Inte för att min hastighet kan räknas vid motion direkt, och jag får inte heller ökad aptit..vill ju
mest kräkas efter en runda...0_O )
Men om nån har nått emot min motionsiver så kan jag alltid skylla på hunden...den måste ju ut å få röra på sig!! =)

För den som vill nått eller undrar nått "privat" som dom inte vill skriva i bloggen. uffen@hotmail.com  Bara att skriva på.

För dom som vill ha tips, puschning, glada tillrop och bli påhejade i sin LCHF resa så hör av er. Jag håller jättehärliga seminarier på 8 tim (heldag) för blott 2500kr + moms och sociala avgifter.
- Ja, vafaen, jag vill ju oxå åka på LowCarb Cruise i maj månad nästa år!!

((För dom som tog det på allvar så gäller pg : 90 950 - 6 att betala till, märk talongen "Välgörande ändamål".))

*bugar*
/Uffen

4 kommentarer:

  1. Du är rolig du!
    Mycket roligt blir det ju nästa år...
    Lchf-kryssning till Finland, LowCarb Cruise och camping i Säffle osv. Då har du ju också dejtat till det! Livet blir fantastiskt för dig. Det vill till att ta betalt så du har råd med både resor och dejtträffar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja, herregud i himmel så mycket det blir att stå i om/när/ifall man ger sig in i "Lchf-kretsarna". Känns som en heltidsyssla.*S* Så jag får nog börja lite lätt med en tur till Säffle kanske. Känns mer ekonomiskt försvarbart för min del eftersom jag studerar.
      Vill ju inte "sälja ut mig" till någon, då kommer kopplet kolhydratförespråkare och sparkar mig på mina feta lchf smalben, fy för den lede.
      Men tillräckligt mycket pengar så... ***läser ni detta Arla, Svensk Köttindustri ???*** ;)

      Radera
  2. Visst är hundar sötast (läs : bekvämas att ha) när dom sover? ;) min vill helst ha så där en 3- 4 timmar i skogen om dan MEN klagar om jag går för fort, bra eller hur? Frisk luft i överflöd och någon att skylla på när kondisen inte bättras fort nog :)

    Om att vi är nyfikna på din vikt. Ja självklart, nyfikenhet var det Gud först byggde in människohjärnan. Det andra han satte dit var dock personlig integritet, så stå på dig. Det mesta av nyfikenheten bottnar nog ändå i en blandning av beundran och ett stänk avundsjuka (från oss som inte lyckats än och inte heller avslöjar vad vi väger.

    SvaraRadera
  3. magganwidmanaugusti 14, 2012

    Men vart tog du vägen? Jag har sportat idag. Gick en lång sväng upp på ett berg och ner igen. Sportstracker/ magganwidman

    SvaraRadera