Bloggarkiv

fredag 21 september 2012

Tystnadens pris...

...kan vara ganska stor ibland, men i detta fallet är den frivillig och anledningen enkel. Håller på att studera till Yrkeschaufför och den sista tiden har varit "fullknööökad". Men finner det värt att sätta vanliga livet på halt i ett halvår medans man lär sig något nytt. Någon gång i Januari ska allt vara klart och livet rullar på igen. Vilket det iofs. gör ändå under tiden inom vissa områden. Det har allt plockat några kilo till sen sist så det går fortfarande åt rätt håll, nedåt!

Gör just nu ett litet experiment, såsom många andra, med ännu högre fettkvot och någon slags egensnickrad intermit..intermittie..in....phfff... tillfällig dags-fasta! Äter helt enkelt inte under dagarna utan först på kvällen. Dock börjar jag dagen med några rejäla koppar fettkaffe med smör och grädde i.
Håller mig förvånansvärt bra ända fram till fyra till sextiden på aftonen och då äter jag en rejäl måltid med riktigt mycket fett och ganska lite protein och lite kolhydrater.
Har inte koll riktigt på de olika nivåerna utan "fläskar på" lite som känns bra men "ögon-väger" köttet så det ligger runt 200-250gram. Känns bra faktiskt! Lite huvudvärk under de två första dagarna vid lunchtid/tidig eftermiddag, antagligen drack jag lite för dåligt men det är lätt åtgärdat!

Första dagen med "ett-mål-om-dagen" gav 3 hekto, andra 7 hekto (var väl mkt. vatten?) och idag har det plockat 4 hekto. Så den inledningsvisa effektiva fasen var positiv! Får se om det fortsätter i samma raska takt, då kanske jag får ta och öka på lite kolhydrater för att rasa i snitt om totalt 14kg på en månad är lite vääääl mycket till och med för mig! Fast snittet är baserat på de tre första dagarna..får se om det är lika högt om en vecka eller två. Vad jag har lärt mig är att man måste ha tålamod. Tyvärr. För alla vill ju bli smala och hälsosamma NU...på en gång...  - Helst igår! ;)

/U


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar