Bloggarkiv

söndag 30 september 2012

Underligt....


Den 18:e började jag med att köra riktigt strikt alá http://www.tommytappar.se/
Dvs, att jag bara åt en gång om dagen. Resultatet lät inte vänta på sig. Även om det sista dagarna kändes lite underligt med just resultaten. Mer om det lite längre ner.

September :
19 0,4
20 0,3
21 0,6
22 1,0
23 0,8
24 0,1
25 -0,1  (minus betyder alltså en viktuppgång gentemot föregående dag)
26 0
27 -0,2
28 0,6 Ätit 2 ggr, druckit 2 flaskor vin.
29 -0,3 Räknade med lite uppgång efter vin och "fest", men blev även på Lördagen vin och god mat.
30 0,5  DETTA gjorde mig förvånad. Minus efter att ha gjort "allt fel" 2 dagar irad?

Totalt 3,7 kg på 12 dagar.
Ett jättebra resultat!

Men som ni ser. Förvåningen över att idag ha förlorat(vunnit?) ett halvt kilos nedgång på ett dygn gjorde att jag fick gå runt i fem minuter och leta efter hakan som jag tappat (den låg bakom toalettstolen).

Sen insåg jag att det hela var en variant av just "intermittent fasta"?
Snålar till det några dagar irad, men ger kroppen tillräckligt med fett och rätt kalorier så den fortsätter bränna, för att sedan ge den "storfest" så den fortfarande tror att det är rajtantajtan i livet och att den inte behöver lagra nått.
Brasan brinner alltså fortfarande vidare glatt och ledigt.

2003. 100kg. Tanig liten karl, inte sant?
Jag ska fortsätta med detta i 12 dagar till med samma "omväxling" för att se vad resultatet nästkommande söndag blir. Men att fortsätta tappa över 3 hekto i snitt om dagen (vilket skulle ge -9kg på en månad) känns nästan lite fööör bra nu när man fått bort 50 kilo. Visserligen har jag ju ett stort gäng kvar att ta av, men någon gång måste ju takten stabiliseras på en lägre nivå?? Håller det på såhär så är man normalviktig inom BMI gränserna på..tja..öh..*räknar på fingrarna*..7-8 månader med min längd. 0_O
Så jag håller tummarna för att det fortsätter ticka som det gör. I så fall blir det beach 2013 direkt! Kommer kunna brädsegla utan något annat än mitt egna tomma skinn som segel! ;) Men så långt ner vill jag iofs. inte. Ser inte klok ut redan när jag kommer under 100 pannor eftersom jag e ganska grov i kroppen. När jag är så lågt nere är jag lite som en....tändsticka...i formen (som ni ser på bilden). Så vi får väl se när jag väljer att stoppa upp det hela (OM man nu kan välja sånt. Tror ju på att kroppen får sin idealvikt när den hamnat i balans oavsett vad man själv vill och tycker??).

Men OROSMOLN samlas på horisonten!!
Koffein kan var en bov i dramat för dem som har svårt att få vikten att gå nedåt. Och jag som konsumerar en hel termos innan klockan är tolv varje dag. Måtte det inte vara sant.
Isåfall får jag läggas in på behandlingshem, för att sluta med denna drog kommer inte gå på frivillig väg! Hoppas alltihopa är ett enda stort missförstånd......

1 kommentar:

  1. Hej!

    Lurkar lite här då och då. Kul läsning och supertrevliga resultat!

    Angående mitt sätt att äta så är det egentligen inget jag strävar efter. Dvs jag äter inte "medvetet" bara en gång om dagen utan det har bara blivit så. Jag är ohyggligt sällan speciellt hungrig till lunch så då känns det onödigt att äta. Nu jobbar jag ganska stillasittande så jobbet kräver inte direkt så mycket energi men även nu när jag försöker gå 45 minuter före jobbet så kommer inte hungern krypande förrän framåt 16-17.

    Jag har inte experimenterat så mycket med att äta regelbundet men det kanske jag ska göra. Dvs "tvinga" mig att äta frukost och lunch samt middag. Vi får se om jag "orkar"... :-)

    Angående kaffet så har jag varit kaffefri sedan i tisdags och i söndags var första dagen utan huvudvärk. Igår eftermiddag var det nära till koppen då huvudvärken kom tillbaka. Var har du "hittat" bilden med kaffedroppet? Egen eller "lånad". Funderar på att själv "låna" den. Den är ju klockren!

    Jag ska i alla fall testa hur kaffe påverkar blodsocker och ketoner nu i helgen. Sen vad det egentligen har för inverkan på vikten som "helhet" kommer jag nog inte få svar på.

    MVH

    Tommy

    SvaraRadera