Bloggarkiv

söndag 23 september 2012

Även den mest medvetne gör sina misstag ibland.


Får se om du kommer på var i dagens matlista "stora felet" ligger??

Grädde 2dl
Smör 50 gram
Rapsolja 5 gram
Ost, hård. 150 gram
200 gram Blomkål
200 gram isbergsallad
70 gram tomat
50 gram gurka
100 gram Béarnaisesås
250 gram skinkstek

Ser du det uppenbara?

Ost.
Elak liten jäkel! Glömde räkna proteinet i osten när jag lade ihop dagens lilla
matidé och stod framför spisen och donade. Är så insnöad på att hålla nere proteinet och
tänkte bara på köttet.

200 gram skinkstek har 53gram protein i sig.
200 gram ost har 52gram protein i sig.
Alltså på snudd likamycket som kött!

Och eftersom det gäller att hålla proteinivåerna lagom låga så blev det...tja..åt fanders!!

Matfördelningen blev 2600 kcla, 104 gram Protein och 230 gram fett.
Kolhydraterna blev liberala 25 gram, mest pga. blomkålen och grädden.
Men ingen får stjäla grädden till mitt kaffe och blomkål då och då har ju så mkt. annat bra i sig
så att bara jaga kolhydrater till maximum jämt och ständigt kan/får man inte hålla på med.
Var ju ändå.....söndagsmiddag!.. lite extra fiiint sådär ni vet. ;)

Proteinerna försöker jag hålla runt 80 gram just nu så lärdomen av detta är att vara försiktig med
ostintaget och inte glömma av att även om det inte finns kolhydrater är det inte alltid optimalt.

Tillkommer för dagen gör 20 gr hallon och 20 gr blåbär som en slag sen "kvällsnack".
Ev. en Whiskey till det...baraför att jag kan... och naturligtvis Kaffe!

Denna veckan kanske blir snålt igen med inlägg. Ska försöka få ett par saker i livet avklarade och det
kräver en massa koncentration. Men jag finns här i faggorna någnstans.
Och är det nått kul som händer så missa inte att maila mig på uffen@hotmail.com

/U

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar